Categorii
Esti pe: Home » Alimente pentru oase puternice
Alimente pentru oase puternice
Articol publicat în
Revista: Nr. 45, Anul V, Iulie 2010
Pagina: 15

   Oasele scheletice sunt formate la interior dintr-un tesut osos, colagen si saruri minerale de calciu. Osul este un tesut viu care este supus in permanenta modificarilor. Pana la varsta de 30 de ani, oasele isi maresc continuu densitatea, insa odata cu inaintarea in varsta masa osoasa incepe sa se piarda, ca urmare a dietei, dezechilibrelor hormonale sau lipsei activitatii fizice. Astfel, in structura osoasa interna incep sa apara lacune mari care scad semnificativ rezistenta osului.

   Una dintre cele mai importante boli care afecteaza oasele este osteoporoza, caracterizata prin faptul ca oasele devin fragile, arhitectura lor se modifica grav, tesutul osos se taseaza sau se fractureaza spontan.

Alimentele cu calciu intaresc oasele

   Calciul este un mineral cu importanta fundamentala in metabolismul oaselor. Sarurile minerale osoase au in continutul lor 99% din calciul total din organism. Aportul de calciu este 1500 mg zilnic, fractionat de-a lungul zilei, astfel incat la fiecare masa sa consumati cate 500 mg, adica exact cantitatea pe care organismul o poate absorbi o data.
   Retineti! Alimentele bogate in calciu stimuleaza si actiunea medicamentelor antiosteoporotice pe care medicul vi le-a recomandat.

   Micul dejun. Studiile arata ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, in cadrul careia va puteti fortifia organismul pentru intreaga zi. Puteti alege unele tipuri de cereale care va pot oferi la o portie medie jumatate din necesarul de calciu al unei intregi zile. Astfel, daca la micul dejun consumati un bol de cereale fortifiate, lapte sau iaurt si un pahar mare cu suc natural de portocale, v-ati asigurat doza de calciu si nutrienti esentiali pana la pranz. Un pahar de lapte de soia are 80-500 mg calciu, iar unul de lapte semidegresat contine 300 mg. O cutie de iaurt ne ofera 300-400 mg calciu, iar un pahar de suc nautral de portocale 200-340 mg.
   Daca nu sunteti un fan al lactatelor sau aveti intoleranta la lactoza puteti opta pentru o gama foarte larga de produse din lapte (iaurt, cascaval, branzeturi) fara lactoza, special facute pentru a intampina nevoile acestor pacienti.

   Pranzul. Incercati sa adaugati produse bogate in calciu atat la gustari, cat si la masa de pranz sau de seara.
Puteti incerca omleta cu branza (100 g branza contin 200-270 mg Ca), legume (napii au 150 mg Ca la 100 g, broccoli ofera 90 mg Ca la 100 g, iar spanacul contine 160 mg Ca la 100 g), somon (200 g somon la conserva dau 200 mg Ca) sau sardine (320 mg Ca la 200 g). Incercati sa mancati si oasele de peste (acolo unde este posibil) deoarece acestea sunt mari depozitoare de calciu. Se mai pot consuma tofu (510 mg Ca la 100 g), paine alba (177 mg Ca la 100 g) sau alune (92 mg Ca la 100 g).

Vitamina D ajuta la fixarea calciului in oase

   Calciul nu reprezinta singurul nutrient de care oasele au nevoie. Pentru ca acesta sa fie absorbit trebuie sa consumati si vitamina D. Aceasta este produsa de piele, in urma actiunii razelor ultraviolete. Insa, cu varsta tegumentele isi pierd capacitatea de a converti vitamina D. De aceea, mai ales la suferinzii de osteoporoza se recomanda un aport de 400 UI de vitamina D. In general, alimentele bogate in calciu au si un continut crescut de vitamina D: sardinele, heringul, somonul, galbenusul de ou sau ficatul sunt unele dintre acestea.

   Incercati sa aveti zilnic un mic dejun bogat in cereale si lactate. Combinati legumele verzi cu branza si pastele fainoase. Inlocuiti deserturile dulci cu fructe deshidratate sau nuci. Consumati cat mai multe fructe verzi, crude, pentru a aduce un plus de vitamina C organismului, care este necesara pentru sinteza colagenului, o alta componenta esentiala a osului.

Alimente care scad aportul de calciu

   Persoanele cu afectiuni osoase trebuie sa stie ca exista si o lista neagra a alimentelor care fac rau oaselor:
- Cafeina - prea multa cafea afecteaza in mod real echilibrul calciului din organism. De aceea specialistii recomanda adaugarea in cafea a laptelui (fie a celui special pentu cafea, fie a celui de consum) sau reducerea si chiar evitarea consumarii cafelei.
- Sarea consumata in cantitati mari stimuleaza excretia urinara a calciului. Nu trebuie sa consumam mai mult de 6 g de sare zilnic.
- Bauturile acidulate contin fosfati (ca potentiatori de aroma) care forteaza organismul sa ia calciul din depozite pentru a reface echilibrul fosfocalcic.
- Alimentele acide - dieta acida (in principal ccarnea) poate sa determine pierderea exagerata de calciu prin urina. De aceea, se recomanda sa inlocuiti in alimentatie carnea rosie cu cea de peste.

Autor: www.SfatulMedicului.ro

Redactat de Dr. Frunza Alexandru

Alte articole...

<
  • Slabeste sanatos cu Slim and healthy

    Slabeste sanatos cu Slim and healthy

  • Ayurveda iti fortifica organismul

    Ayurveda iti fortifica organismul

  • Gazele la stomac, eructatiile si balonarile

    Gazele la stomac, eructatiile si balonarile

  • Cancerul vezicii urinare

    Cancerul vezicii urinare

  • Slabeste mancand! Ti-e pofta de un hamburger care nu ingrasa?

    Slabeste mancand! Ti-e pofta de un hamburger care nu ingrasa?

  • Invata sa iti accesezi intuitia!

    Invata sa iti accesezi intuitia!

  • Cancerul hepatic

    Cancerul hepatic

  • Cum recunoastem Boala Parkinson si cum o putem trata

    Cum recunoastem Boala Parkinson si cum o putem trata

  • Marimea chiar conteaza ? Produse naturiste pentru barbati feroce

    Marimea chiar conteaza ? Produse naturiste pentru barbati feroce

>
www.alturl.com/aac3d
www.facebook.com/tratamente/app/100265896690345
www.teatree.ro
www.revista-tratamente-naturiste.ro/prodtot.php?prodtota&vc=Bio%20Active%20MC
www.ayurmed.ro

Abonare newsletter

Fii primul care află:
- când apar produse noi
la preţ de producător
- reduceri şi campanii promoţionale
- articole medicale noi
- clinici şi cabinete noi din zona ta
- evenimente noi
- când apare o nouă revistă
Atenţionare.
Opiniile avizate ale medicilor, sfaturile şi informaţiile despre sănătate din cadrul siteului www.revista-tratamente-naturiste.ro au scop informativ şi educaţional şi nu substituie consultul direct şi nici diagnosticul stabilit în urma investigaţiilor şi a analizelor medicale. Cereţi sfatul medicului dv. înainte de a folosi tratamentele descrise.
Copyright
Revista Tratamente naturiste. Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului acestui site este strict interzisă fără acordul scris al editurii.
Site realizat de