Categorii
Esti pe: Home » Alimentele si memoria
Alimentele si memoria
Articol publicat în
Revista: Nr. 44, Anul V, Iunie 2010
Pagina: 19

   Nefiind adeptii "indoparii" cu medicamente de sinteza, cu tot cortegiul lor de contraindicatii si reactii secundare, ne-am indreptat atentia tot spre "mama-natura", respectiv asupra alimentelor obisnuite care ne stau la indemana, ale caror valente multiple si nenocive pot contribui la o buna functionare a creierului.

Intarirea memoriei la elevi si studenti

  In preajma sesiunilor de examene sau concursuri elevii se straduiesc sa "inghesuie" in minte cat mai multe cunostinte intr-un interval scurt. Ei au deci nevoie, mai ales, de memoria pe termen scurt, in care inmagazinarea cunostintelor este mai eficienta in intervalul 7-13 (cu un maxim intre 9-11).

- Cafeaua. Da sau nu ? In perioada examenelor cel mai uzitat drog este cafeaua. Ea stimuleaza activitatea neuronilor, te face mai alert, mai vigilent, creste capacitatea de concentrare si poate orienta creierul catre rezolvarea mai rapida a problemelor, marindu-i astfel performantele. Consumul ei in exces poate duce insa la iritabilitate si la tulburari de adormire. Ciocolata si bauturile energizante (care contin cofeina) sporesc si ele capacitatea de concentrare. Efectele sunt, insa, pe termen scurt.

- Afinele sunt fructele cu cel mai mare impact asupra memoriei pe termen scurt. Actiunea lor antioxidanta protejeaza neuronii de efectul distructiv al radicalilor liberi, ajutand la pastrarea capacitatilor intelectuale la un nivel ridicat.

- Capsunile mentin creierul si memoria in stare activa. Consumatorii de capsuni asimileaza cunostintele mai repede decat cei care uita sa treaca pe la standurile cu fructe.

- Spanacul contine acid alfa-lipoic (care contribuie la mentinerea creierului in buna stare de functionare), acid folic (care creste viteza de procesare a informatiilor si de stocare in memoria pe termen scurt) si fier (care sporeste transportul de oxigen la nivelul celulelor cerebrale).

- Pestele si uleiul de peste - somonul, sardinele si heringul contin acizi omega-3 care maresc capacitatea functionala a neuronilor si cresc fluiditatea transmiterii informatiilor in zonele sinapselor neuronale.

- Vinul rosu - daca alcoolul in exces incetineste activitatea cerebrala si contribuie la distrugerea neuronilor, se poate folosi sucul de struguri, care imbunatateste semnificativ memoria prin stimularea sintezei neurotransmitatorului dopamina.

- Lamaile improspateaza memoria si sporesc capacitatea de asimilare a informatiilor. Beti dimineata un pahar cu apa in care puneti 2 linguri de suc de lamaie si o lingurita de miere.

- Bananele contin potasiu si glucide care refac rapid energia consumata prin efort intelectual, sporind calmul si increderea, atat de necesare inainte de un examen.

- Morcovii sporesc capacitatea de memorare. Inainte de a va apuca de invatat este utila consumarea unei salate din morcovi cruzi rasi, in care adaugati suc de lamaie si ulei de masline extra-virgin.

- Fructele oleaginoase (migdale, nuci, fistic, samburi de dovleac sau de floarea-soarelui, seminte de canepa etc) contin lecitina si vitamina E, care au actiune antioxidanta si de refacere a neuronilor.

- Ananasul (un pahar de suc pe zi) poate fortifica memoria, mai ales in perioada de memorare a unei mari cantitati de cunostite.

- Avocado mareste fluxul sangvin catre inima si creier si, implicit, aportul de oxigen si glucoza.

- Mierea si polenul sunt combustibilul perfect pentru activitatea cerebrala, contribuind la stimularea memoriei si la procesele de gandire.

- Merele si ciresele - coaja merelor rosii furnizeaza nutrienti care stimuleaza capacitatea cerebrala, iar ciresele sporesc capacitatea de memorare.

- Drojdia de bere contine vitaminele complexului B care nu lasa creierul sa leneveasca. Se recomanda consumul a doua lingurite de drojdie de bere pe zi.

- Galbenusul de ou contine lecitina, necesara in sinteza neurotransmitatorului acetilcolina, care faciliteaza transmiterea sinaptica. Se recomanda un ou la 2 zile (daca doriti sa consumati pe perioade lungi). Nu recurgeti la adimistrarea de lecitina sub forma de suplimente alimentare, in doze mari, timp indelungat, deoarece riscati sa apara greata, diaree, toropeala si un miros neplacut de peste, in gura si la nivelul pielii.

- Ceaiul de chimion (2 lingurite de fructe zdrobite la o cana de apa clocotita) stimuleaza gandirea creativa.

Memoria la varstnici

   Pesoanele in varsta, spre deosebire de elevi si de studenti, sunt mai interesate de contracararea degradarii memoriei, decat de stimularea ei pe termen scurt. Pe aceasta linie s-au constatat efectele ameliorative ale suplimentelor alimentare care contin acid folic si antioxidanti care se opun degradarii cerebrale.

   Se recomanda consumul nucilor si semintoaselor care micsoreaza viteza de imbatranire a creierului. Nu trebuie uitate afinele (1-2 cani pe zi de sirop), ciresele, pestele, germenii de grau, legumele cu frunze verzi sau cerealele integrale. Nu neglijati alimentele care furnizeaza necesarul de fier (ficat, spanac, telina).

   O importanta deosebita in corectarea tulburarilor de memorie la varstnici o au remediile homeopatice. Cand apar dificultati legate de cazul cand vrem sa spunem un cuvant si nu reusim sa ni-l amintim se indica Baryta carbonicum si Lycopodium. Cand nu ne putem aminti intamplari sau fapte recente (unde am pus cheile sau poseta) este indicata administrarea de Anacardium, Medorrhinum, Baryta si Ruta. Un caz special este acela cand uitam numele persoanelor apropiate. Atunci se suspicioneaza un debut al bolii Alzheimer si se recomanda Alumina si Medorrhinum. Cand uitam locurile prin care am fost se indica remediile Staphysagria, Ruta si Hepar sulphur.

 

   Nu ne mai ramane decat sa va uram succes in punerea in aplicare a recomandarilor de mai sus, pentru a va bucura de o memorie optima, indiferent de varsta, fara sa scapam din vedere faptul ca uneori e bine sa nu tinem minte chiar totul.

 

Autor: Ioan Marinescu, cercetator stiintific

Redactat de Dr. Frunza Alexandru

Alte articole...

<
  • Imunitatea copilului  tau - alimente care il fac rezistent in fata bolilor

    Imunitatea copilului tau - alimente care il fac rezistent in fata bolilor

  • Stejarul trateaza hemoroizii si leucoreea

    Stejarul trateaza hemoroizii si leucoreea

  • Plantele si alimentele care previn pierderea memoriei

    Plantele si alimentele care previn pierderea memoriei

  • Gastrita cronica hipoacida

    Gastrita cronica hipoacida

  • Noi descoperiri medicale. Intarirea imunitatii cu ulei din ficat de rechin

    Noi descoperiri medicale. Intarirea imunitatii cu ulei din ficat de rechin

  • Exista tratamente naturiste pentru escarele de decubit? Medicul raspunde

    Exista tratamente naturiste pentru escarele de decubit? Medicul raspunde

  • Slabeste mancand! Ti-e pofta de un hamburger care nu ingrasa?

    Slabeste mancand! Ti-e pofta de un hamburger care nu ingrasa?

  • Enzimele sangvine - creatin fosfokinaza CPK si Gama glutamil transpeptidaza GGT

    Enzimele sangvine - creatin fosfokinaza CPK si Gama glutamil transpeptidaza GGT

  • Cum tratăm prostatita cu plante?

    Cum tratăm prostatita cu plante?

>
www.alturl.com/aac3d
www.facebook.com/tratamente/app/100265896690345
www.teatree.ro
www.revista-tratamente-naturiste.ro/prodtot.php?prodtota&vc=Bio%20Active%20MC
www.ayurmed.ro

Abonare newsletter

Fii primul care află:
- când apar produse noi
la preţ de producător
- reduceri şi campanii promoţionale
- articole medicale noi
- clinici şi cabinete noi din zona ta
- evenimente noi
- când apare o nouă revistă
Atenţionare.
Opiniile avizate ale medicilor, sfaturile şi informaţiile despre sănătate din cadrul siteului www.revista-tratamente-naturiste.ro au scop informativ şi educaţional şi nu substituie consultul direct şi nici diagnosticul stabilit în urma investigaţiilor şi a analizelor medicale. Cereţi sfatul medicului dv. înainte de a folosi tratamentele descrise.
Copyright
Revista Tratamente naturiste. Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului acestui site este strict interzisă fără acordul scris al editurii.
Site realizat de