Categorii
Esti pe: Home » Care este cel mai bun moment al zilei pentru a slabi?
Care este cel mai bun moment al zilei pentru a slabi?
Articol publicat în
Revista: Nr. 80, Anul VIII
Pagina: 06

   Despre slăbire şi curele de slăbire s-au scris biblioteci întregi. Dar oricâte cunoştinţe am avea despre diete, exerciţii, suplimente şi metode de a accelera metabolismul, nu vom reuşi să ajungem la greutatea dorită dacă nu vom fi în posesia ingredientului secret: voinţa! Cu toţii ştim că este nevoie de un dram de autoimpunere chiar şi pentru cea mai neînsemnată activitate zilnică. Pentru a ajunge la greutatea dorită este necesară autodisciplina, spre a face faţă atât restricţiilor, cât şi tentaţiilor.

   Ne punem întrebarea: „Există un moment al zilei când putem scăpa mai ușor de kilogramele în plus?” În practică există mai multe momente ale zilei pe care le putem exploata, pentru a dobândi greutatea corporală şi aspectul fizic pe care l-am visat. De fapt există câte un moment prielnic pentru fiecare activitate.

Ce este bine să mâncăm dimineața și la prânz?

   Există un moment propice pentru a lua prima masă a zilei şi pentru a facilita astfel absorbţia unor nutrienţi esenţiali. Micul dejun trebuie luat în preajma orelor 8-9. Dacă, însă, cina a fost luată la o oră târzie, iar organismul este încărcat de toxine produse prin supraalimentare, poate lipsi pofta de mâncare.

   Dacă tractul digestiv s-a bucurat de suficientă odihnă pe parcursul nopţii, fără a presta efort digestiv, masa de dimineaţă poate fi consistentă, bogată în proteine şi calorii (produse de origine animală, cereale). Nu trebuie să omiteți regulile de combinare optimă a alimentelor, pentru a nu vă bombarda corpul de la prima oră cu produse cu indice glicemic sporit (făină albă, zahăr, sucuri de fructe îndulcite). Apelați la produsele ale căror zaharuri se eliberează lent, cum sunt cerealele integrale.

   Dacă majoritatea hranei zilnice este consumată la micul dejun şi la prânz, o mai mare parte din calorii va fi arsă în timpul activităţilor cotidiene. O cină luată la ore târzii, dincolo de orele 19-20, va avea efecte contrare, punând o temelie solidă pentru viitoarea obezitate. Aşadar, din punct de vedere al ritmurilor biologice ale organismului, două momente bune pentru a slăbi (culmea, mâncând!) sunt orele micului dejun şi ale prânzului (luat, ideal pe la orele 13.00). Aceste două mese trebuie să conţină circa 3/4 din totalul caloriilor ingerate pe parcursul zilei.

   Nu uita, a slăbi nu înseamnă a te înfometa şi nici a te abţine de la consumul unor componente esenţiale ale dietei. Uită de aşa-zisele regimuri care te îndeamnă la excese sau la restricţii de carbohidraţi, grăsimi sau proteine. Acestea sunt nesănătoase!

   Dar cele mai dăunătoare sunt regimurile caracterizate prin consumul abundent de proteine (carne, brânză, peşte) şi abţinerea de la glucide (făinoase, fructe, cartofi etc.). Ocoliţi astfel de diete (cum e dieta ketogenică şi variantele sale)! Nu le veţi putea urma multă vreme fară a avea probleme metabolice. Deci nu sunt utile pe termen lung!

   Atât în dieta omului sănătos, cu o greutate normală, cât şi în dieta celui ce urmează o cură de slăbire, carbohidraţii trebuie să furnizeze majoritatea caloriilor... și nu lipidele ori protidele. Mesele vor fi luate la ore fixe şi vom evita consumul gustărilor. Sunt două categorii de alimente ce favorizează îngrăşarea: produsele de origine animală şi alimentele intens procesate (ulei rafinat, zahăr, prăjeli, cereale decorticate, conserve). Diminuează ponderea lor!

Cel mai bun moment pentru eliminarea toxinelor

   Deşi poate că nu am fost obişnuiţi să gândim astfel, mai înainte de a consuma vreun aliment, trebuie să ne întrebăm dacă au fost eliminate toxinele. Cea mai mare parte a substanţelor nocive existente în organism se regăsesc la nivelul intestinului gros. Conţinutul acestuia trebuie evacuat cel puţin o dată pe zi. Multe dintre persoanele care au probleme cu greutatea excesivă sunt afectate şi de către constipaţie şi, invers, constipaţia cronică favorizează îngrăşarea. Pe lângă mijloacele clasice şi dietetice de a normaliza tranzitul intestinal (ex. un aport suficient de fibre alimentare, provenite de la vegetalele integrale), este lesne să prevenim constipaţia obişnuindu-ne organismul ca defecaţia să aibă loc cam la aceeaşi oră. Iar intervalul optim pentru evacuarea intestinală, de maximă activitate la nivelul intestinului gros (conform principiilor bioritmului, aplicate funcţiilor esenţiale ale organismului) se află între 6.00 şi 7.00 dimineaţa. Până ce ne obişnuim corpul să se debaraseze de materiile de prisos de fiecare dată la aceste ore, este bine să ne ajutăm intestinele consumând 1-2 căni de ceai cald de plante pe nemâncate (flori de soc, flori de salcâm etc.).

Nu uita de sport!

   În economia organismului, cea mai mare cantitate de energie este consumată de către muşchi şi creier (numai acesta consumă 20% din totalul caloriilor zilnice). Pentru ca produșii de dezasimilaţie să fie drenaţi rapid către organele de eliminare, dar şi pentru ca organismul să se menţină sau să îşi reintre în formă, este necesară mişcarea. Aţi observat vreodată un atlet ce practică o activitate de anduranţă (un maratonist, un ciclist)? Oricât de mulţi astfel de sportivi veţi cunoaşte, nu veţi găsi nicicând un obez printre ei. Exerciţiile efectuate în regim de rezistenţă, ce presupun un efort ce nu necesită o forţă prea mare (alergarea uşoară, mersul alert, patinajul, alergarea pe bandă, ciclismul) efectuat în reprize de peste 20 de minute (fără oprire), asigură o adaptare rapidă a corpului, prin eliminarea „lestului” de grăsime inutilă.

   Exerciţiile fizice de rezistenţă se pot practica aproape oricând, dar nu cu mai puţin de două ore înainte de a adormi şi nici în primele minute după trezire. În numerele viitoare vom vorbi mai pe larg atât despre exerciţiile fizice destinate menţinerii în formă, cât şi despre dietele cele mai folosite, cu avantajele şi dezavantajele lor.     

Autor: Tomi Tohaneanu, redactor la revista Tratamente naturiste

Alte articole...

<
  • Eliminarea toxinelor acumulate peste noapte in cavitatea bucala

    Eliminarea toxinelor acumulate peste noapte in cavitatea bucala

  • Cariile dentare - tratamente naturiste

    Cariile dentare - tratamente naturiste

  • Papaya imbunatateste digestia

    Papaya imbunatateste digestia

  • Vergeturile - creme naturale, alimentatie si sfaturi utile

    Vergeturile - creme naturale, alimentatie si sfaturi utile

  • Colicile renale. Plantele care calmeaza durerile de rinichi

    Colicile renale. Plantele care calmeaza durerile de rinichi

  • Slabirea excesiva. Cum sa remediem denutritia

    Slabirea excesiva. Cum sa remediem denutritia

  • Plantele etnobotanice cu efect halucinogen interzise in Romania

    Plantele etnobotanice cu efect halucinogen interzise in Romania

  • Invinge depresia. Recastiga bucuria de a trai!

    Invinge depresia. Recastiga bucuria de a trai!

  • Acufenele (zgomotele in urechi)

    Acufenele (zgomotele in urechi)

>
www.alturl.com/aac3d
www.facebook.com/tratamente/app/100265896690345
www.unicasport.ro/stiri/un-angajat-activ-un-angajat-fericit/
www.revista-tratamente-naturiste.ro/prodtot.php?prodtota&vc=Bio%20Active%20MC
www.ayurmed.ro

Abonare newsletter

Fii primul care află:
- când apar produse noi
la preţ de producător
- reduceri şi campanii promoţionale
- articole medicale noi
- clinici şi cabinete noi din zona ta
- evenimente noi
- când apare o nouă revistă
Atenţionare.
Opiniile avizate ale medicilor, sfaturile şi informaţiile despre sănătate din cadrul siteului www.revista-tratamente-naturiste.ro au scop informativ şi educaţional şi nu substituie consultul direct şi nici diagnosticul stabilit în urma investigaţiilor şi a analizelor medicale. Cereţi sfatul medicului dv. înainte de a folosi tratamentele descrise.
Copyright
Revista Tratamente naturiste. Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului acestui site este strict interzisă fără acordul scris al editurii.
Site realizat de