Categorii
Esti pe: Home » Cum sa te mentii in forma cu un buget redus!!! Sfaturi pentru toate buzunarele...
Cum sa te mentii in forma cu un buget redus!!! Sfaturi pentru toate buzunarele...
Articol publicat în
Revista: Nr. 80, Anul VIII
Pagina: 14

   Atunci când nu ai destulă voinţă sau nu eşti suficient de motivată pentru a-ţi îndeplini scopurile, cel mai uşor este să începi să cauţi pretexte. Scopurile pot fi multe şi minunate, dar pentru a reuşi să le aducem la îndeplinire este necesar să ne planificăm bine etapele de lucru. Uneori nu reuşim în ceea ce ne-am propus fie pentru că ne-am asumat mai mult decât ne permit puterile şi timpul, fie că ne consumăm energia în prea multe direcţii. Încercarea de a schimba întregul stil de viaţă în doar câteva zile va eşua, negreşit. Fiindcă învingerea fiecărui automatism mental corespunzător unui obicei greşit necesită energie. Iar asumarea prea multor obiective ne poate epuiza voinţa, astfel încât nu mai putem rezista nici măcar ispitelor ce pot duce la apariţia unor noi greşeli. Ba chiar, dintr-un exces de zel, ajungem să căpătăm noi deprinderi nesănătoase. 

Cum să începem şi cum să nu ne oprim

   Scuzele pentru care nu ne modificăm stilul de viaţă curg în valuri, iar cele mai frecvente sunt acelea legate de timp şi de bani. Chiar de nu ne permite programul sau portofelul să mergem la sală ori să urmăm o dietă sănătoasă, există câteva soluţii deloc costisitoare pe care le putem aplica zilnic.

   1. Îmbunătăţeşte-ţi somnul! Nu dormi suficient, nu vei avea nici energia necesară de a te achita de obiectivele zilnice pe care ţi le-ai stabilit. Tot ce trebuie să faci este să-ţi setezi o oră la care să te aşezi în pat şi-o oră de trezire. Nu trebuie să fie ceva bătut în cuie, care să te streseze inutil. Încearcă, totuşi, să-ţi stabileşti anumite praguri pe care să nu le depăşeşti (cum ar fi evitarea mersului la culcare după ora 23!)

   2. Apucă-te de alergat! Cea mai simplă şi ieftină formă de a slăbi ori a te menţine în formă este joggingul. Nu trebuie să alegi zilnic şi nici să dai tot ce poţi la o primă şedinţă de antrenament. Poţi începe treptat, dimineaţa sau seara, cu un jogging uşor, combinat cu o serie de paşi pe care neapărat trebuie să-i numeri, iar ulterior să măreşti "doza", în funcţie de cât de bine te descurci.

   3. Notează tot ce faci! Trebuie să consemnezi zilnic toate performanţele atinse. Eşti în competiţie cu tine însăţi! Monitorizează-ţi activitatea cu ajutorul aplicaţiilor pentru telefon sau cu ajutorul unui pedometru, iar la sfârşitul săptămânii trage linie şi vezi unde te afli. Cine a zis "numără paşii, nu caloriile" a avut mare dreptate!

   4. Rămâi motivată! Cred că acesta e cel mai greu lucru. Una dintre soluţii este să găseşti un partener (sau mai mulţi) care să înceapă acelaşi program ca şi tine şi să vă împărtăşiţi progresele. Dacă nu reuşeşti să convingi pe nimeni să ţi se alăture, încearcă Tumblr şi Pinterest pentru citate şi poze motivaţionale.

   5. Procură-ţi DVD-uri cu programe de fitness! Lista e lungă, traineri sunt destui. Le recomand pe acelea ce au un deadline. Cele care au promisiuni de genul munceşti n săptămâni şi vei obţine x rezultate. Sunt motivante, te ţin în priză şi mereu atentă la progres. Totuşi poţi recurge şi la yoga ori pilates.

   6. Ai grijă ce mănânci! Echilibrarea dietei e cel mai important pas care poate ori să-ţi asigure succesul ori să-ţi pună piedici serioase. N-am fost niciodată de acord cu dietele, motiv pentru care nici n-o să vă recomand să începeţi să ţineţi cont obsesiv de ceea ce aveţi în farfurie. Regulile sunt simple. Mâncaţi puţin şi des, în porţii care să nu depăşească mărimea propriei voastre palme, cât mai diversificat, cât mai multe legume şi fructe, cât mai puţine prăjeli şi semipreparate, cât mai puţin zahăr. Beţi zilnic 1,5-2 litri de apă!

Să nu exagerăm nicicând! Un exemplu...

   O anume domnişoară era total nemulţumită că silueta sa a căpătat rotunjimi incompatibile cu opinia personală despre ceea ce înseamnă supleţea. Pentru a remedia situaţia se documentează şi ajunge la concluzia că maximul de eficienţă îl are efortul fizic, pentru readuce greutatea la normal şi totodată pentru a tonifia musculatura. (Nimeni nu vrea să slăbească într-un mod dizagreabil, să ajungă să-şi privească în fiecare zi în oglindă pielea lăsată, vergeturile şi oasele descărnate, după eliminarea grăsimii în exces).

   Zis şi făcut! Persoana în cauză se pune pe treabă. Îşi procură un stepper, o coardă, nişte gantere de câte 2 kg şi îşi rezervă în fiecare zi câte 2 ore pentru efort aerobic. Odată la două zile mai şi aleargă câte 3 km. Dar are nevoie de mult autocontrol pentru a continua acest program. Şi nu pentru că n-ar face faţă din punct de vedere muscular şi cardio-respirator. Ci din alte pricini... Voinţă şi motivaţie insuficiente! Tentative de abandon! Nu o dată se surprinde zicându-şi: „Pentru ce acest efort zilnic? Doar o viaţă are omul. În fond sunt lucruri mai importante decât silueta...”. Dar anevoie se mobilizează şi adeseori, cu chiu cu vai, termină ceea ce şi-a propus în ziua respectivă. Numai că sforţarea de a învinge rezistenţa propriilor automatisme subconştiente nu rămâne fără urmări. De când a început acest program simte o nevoie acută de a consuma foarte multe dulciuri, fenomen care mai înainte apărea foarte rar. Iar dacă ziua respectivă a fost şi deosebit de stresantă, la serviciu, voinţa tinerei are de învins nu doar tentaţia de a renunţa la programul zilnic de exerciţii, dar şi înclinaţia „de a sări calul”, cât priveşte alimentele bogate în zahăr folosite la desert sau ca şi gustări.

   Previzibilul s-a întâmplat! Într-o săptămână foarte încărcată a abandonat programul. Unde a greşit? Şi-a propus din start mai mult decât putea duce! O abordare adecvată pentru o persoană neobişnuită cu efortul ar fi fost să practice doar 20-30 de minute de exerciţiu aerob zilnic și numai după 1-2 luni să mărească volumul de lucru.

   Concluzia? Întotdeauna când ne impunem o schimbare a comportamentului e necesar să avansăm constant, fără salturi şi fără să ne irosim toată energia.

Autor: www.pinkyheels.blogspot.ro by Loredana

Redactat de Tomi Tohaneanu, redactor la revista Tratamente naturiste

Alte articole...

<
  • Prolapsul uterin. Tratamente naturiste in caderea uterului

    Prolapsul uterin. Tratamente naturiste in caderea uterului

  • Tulburarile de potenta. Conteaza pe Natura. Castiga incredere in tine

    Tulburarile de potenta. Conteaza pe Natura. Castiga incredere in tine

  • Lemnul domnului: un super-antiinflamator natural

    Lemnul domnului: un super-antiinflamator natural

  • Cum sa tratam corect hipertensiunea arteriala

    Cum sa tratam corect hipertensiunea arteriala

  • Plantele si alimentele care previn pierderea memoriei

    Plantele si alimentele care previn pierderea memoriei

  • Bilirubina evalueaza functia ficatului

    Bilirubina evalueaza functia ficatului

  • Lumanarica trateaza tusea, astmul, bronsita si durerile in piept

    Lumanarica trateaza tusea, astmul, bronsita si durerile in piept

  • Hepatita virala cronica

    Hepatita virala cronica

  • Enzimele sangvine - creatin fosfokinaza CPK si Gama glutamil transpeptidaza GGT

    Enzimele sangvine - creatin fosfokinaza CPK si Gama glutamil transpeptidaza GGT

>
www.alturl.com/aac3d
www.facebook.com/tratamente/app/100265896690345
www.teatree.ro
www.revista-tratamente-naturiste.ro/prodtot.php?prodtota&vc=Bio%20Active%20MC
www.ayurmed.ro

Istoricul tău: ce ai vizualizat

Produse recomandate din aceeaşi categorie

Vopsea de par Colour and Care Chocolate Brown 5.35

Produs de Hairwonder

60
00
LEI

Vopsea de par Colour and Care Auburn 4.56

Produs de Hairwonder

60
00
LEI

Vopsea de par Colour and Care Black 1

Produs de Hairwonder

60
00
LEI

Memorex Activ 30cps

Produs de Rotta Natura

Ceai verde 30cps

Produs de Rotta Natura

Crema de fata pentru piele sensibila 50ml Charme dOrient

Produs de Charme d`Orient

130
00
LEI

Abonare newsletter

Fii primul care află:
- când apar produse noi
la preţ de producător
- reduceri şi campanii promoţionale
- articole medicale noi
- clinici şi cabinete noi din zona ta
- evenimente noi
- când apare o nouă revistă
Atenţionare.
Opiniile avizate ale medicilor, sfaturile şi informaţiile despre sănătate din cadrul siteului www.revista-tratamente-naturiste.ro au scop informativ şi educaţional şi nu substituie consultul direct şi nici diagnosticul stabilit în urma investigaţiilor şi a analizelor medicale. Cereţi sfatul medicului dv. înainte de a folosi tratamentele descrise.
Copyright
Revista Tratamente naturiste. Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului acestui site este strict interzisă fără acordul scris al editurii.
Site realizat de