Categorii
Esti pe: Home » Luxatiile si intinderile musculare
Luxatiile si intinderile musculare
Articol publicat în
Revista: Nr. 59, Anul VI, Octombrie 2011
Pagina: 11

   Tumefierea, durerile musculare, mobilitatea redusa si invinetirea sunt semnele care ne avertizeaza ca, in urma unei solicitari extreme, a fost afectat un muschi, os, tendon sau ligament. Chiar daca luxatiile si intinderile musculare survin pe neasteptate, ele pot fi prevenite. Iar pentru a preintampina astfel de incidente, este necesara consolidarea componentelor sistemului osteo-muscular prin antrenament progresiv si o dieta potrivita.

   In timp ce luxatia constituie vatamarea ligamentelor ce fac jonctiunea dintre oase in cadrul articulatiilor, intinderile reprezinta raniri ale muschilor sau tendoanelor. Ambele apar din pricina unor eforturi bruste, necontrolate, care depasesc capacitatea de rezistenta a tesutului solicitat. O incalzire musculara ce preceda efortul, poate preveni o mare parte din accidentari. O si mai buna preventie o exercita practicarea unui antrenament zilnic in care sa fie angrenata majoritatea muschilor si articulatiilor.

   Studiile efectuate asupra diferitelor categorii de sportivi au aratat ca un gimnast poate avea articulatii si oase cu peste 25% mai robuste decat o persoana obisnuita. Cat priveste eficacitatea diferitelor tipuri de activitati asupra sistemului osteo-muscular, a reiesit ca sporturile care presupun ridicarea de greutati sau deplasarile bruste ale corpului fortifica aparatul locomotor mai mult decat cursele de fond sau inotul. Bineinteles, cu conditia sa nu exageram!

Cum evitam accidentele? Cum ne ferim de luxatii si intinderi musculare?

   Este necesar sa ne cunoastem propriile limite fizice, lucru care nu este chiar simplu pentru cei cu un stil de viata sedentar, care sufera si cele mai multe accidentari, mai ales dupa varsta de 50 de ani. Doar daca facem miscare periodic ne putem constientiza limitele de efort dincolo de care nu putem trece decat prin antrenamente sistematice.  

   Cat priveste alimentatia, pentru a preveni luxatiile si intinderile musculare se insista foarte mult asupra importantei calciului, pentru sanatatea oaselor, articulatiilor si tendoanelor. Din pacate, in ciuda faptului ca ratia de calciu atinge 1500 mg zilnic intr-o dieta occidentala, avem oase mai putin solide decat populatiile tarilor neindustrializate, unde aportul zilnic de calciu este de sub 500 mg pe zi. Explicatia este simpla: la noi, cantitatea de calciu eliminata zilnic este mai mare decat cea asimilata. Cauzele acestei pierderi exagerate ale acestui mineral are trei origini: prea mult fosfor in dieta, prea multe produse acidifiante (alimente procesate, zahar) si prea multe proteine. In principal, este vinovat excesul de compusi azotati, rezultati din metabolizarea alimentelor proteice (carne, branzeturi). Desi laptele crud, neprocesat, contine mult calciu, branzeturile consumate in exces, datorita concentrarii mari de proteine (cazeina) contribuie mult la fragilizarea osoasa. La polul opus se afla vegetale precum varza, spanacul (crud), cerealele germinate sau susanul, care sunt o sursa buna de calciu. Nevoile proteice reale, chiar in cazul unor eforturi fizice intense sunt de 1 g de proteine pentru fiecare kg corp, cu conditia prezentei tuturor aminoacizilor esentiali.

Ce facem cand accidentul s-a produs? Tratamente naturiste pentru intinderile musculare

   Chiar si sportivii de performanta sufera uneori de pe urma luxatiilor si a intinderilor musculare. Interesul lor, ca de altfel al oricarui accidentat, este sa se refaca mai repede. Iar cateva remedii faciliteaza o mai grabnica intoarcere la activitatea normala:

- Infuzia de coada calului are un efect de remineralizare, ajutand la reconstructia tesuturilor deteriorate. Se prepara punand 1-2 lingurite de planta intr-o cana de apa in clocot si lasand la infuzat 10 minute. Se beau 2 cani zilnic.

- Consumul fructului de ananas, in stare cruda, ajuta la reducerea inflamatiilor locale si, in consecinta, la diminuarea durerii, gratie continutului de bromelaina.

- Unguentul cu tataneasa stimuleaza vindecarea leziunilor osoase si articulare. Pentru preparare, se pun intr-un vas 100 g de unt si se tin la foc pana cand acesta devine clar (cam 20 de minute). Apoi se vor colecta sedimentele de pe fundul vasului, iar untul topit va fi transferat intr-un vas de portelan, adaugand un varf de lingurita de ceara de albine si amestecand minutios. Inainte de a interveni solidificarea se vor adauga cateva linguri de radacina de tataneasa fin macinata si se va amesteca bine. Alifia, pastrata la frigider, se foloseste in luxatii, entorse, fracturi sau contuzii. Intr-un mod similar se foloseste si alifia cu arnica (Arnica montana), cu precizarea ca preparatele ce contin aceasta planta nu vor fi aplicate niciodata asupra pielii cu rani deschise.

- Aplicatiile reci, in special pungile cu gheata impachetate in prosop, tinute cate 5-10 minute asupra locului lezat, au un rol de ameliorare a durerilor, imediat dupa incident. Pentru a stimula circulatia se pot alterna aplicatiile reci cu cele calde, folosind si comprese fierbinti, dar numai dupa trecerea a 1-2 zile de la momentul accidentarii.

- Cataplasmele cu ceapa cruda se folosesc in caz de intindere musculara. Pentru obtinerea cataplasmei, se toaca  marunt o ceapa mai mare, apoi se amesteca cu cateva linguri de ulei, dupa care se pune intre doua fese si se aplica pe segmentul afectat.

- Decocturile de plante se folosesc extern, pentru cataplasme. Se vor intrebuinta: lemnul Domnului (antiinflamator), rostopasca (decontractant muscular), radacinile de brusture (calmeaza, stimuleaza refacerea), lucerna (pentru leziunile musculare) si coada soricelului.

Tomi Tohaneanu, redactor revista Tratamente naturiste

Alte articole...

<
  • Te chinui sa scapi de micozele pielii? Iata un remediu simplu!

    Te chinui sa scapi de micozele pielii? Iata un remediu simplu!

  • Hipertensiunea arteriala tratata cu plante

    Hipertensiunea arteriala tratata cu plante

  • Rolul legumelor si fructelor in sanatatea copilului nostru

    Rolul legumelor si fructelor in sanatatea copilului nostru

  • Antioxidanti contra radicali liberi. Putem incetini procesul de imbatranire?

    Antioxidanti contra radicali liberi. Putem incetini procesul de imbatranire?

  • Cum vindecam anemia?

    Cum vindecam anemia?

  • Plantele si alimentele care previn pierderea memoriei

    Plantele si alimentele care previn pierderea memoriei

  • O piele frumoasa cu pasta de shungit cu argila albastra

    O piele frumoasa cu pasta de shungit cu argila albastra

  • Incontinenta urinara. Tratamente naturiste pentru stoparea pierderilor involuntare de urina

    Incontinenta urinara. Tratamente naturiste pentru stoparea pierderilor involuntare de urina

  • Ciupercile de leac, adversare redutabile ale cancerului. Studii clinice

    Ciupercile de leac, adversare redutabile ale cancerului. Studii clinice

>
www.alturl.com/aac3d
www.facebook.com/tratamente/app/100265896690345
www.teatree.ro
www.revista-tratamente-naturiste.ro/prodtot.php?prodtota&vc=Bio%20Active%20MC
www.ayurmed.ro

Abonare newsletter

Fii primul care află:
- când apar produse noi
la preţ de producător
- reduceri şi campanii promoţionale
- articole medicale noi
- clinici şi cabinete noi din zona ta
- evenimente noi
- când apare o nouă revistă
Atenţionare.
Opiniile avizate ale medicilor, sfaturile şi informaţiile despre sănătate din cadrul siteului www.revista-tratamente-naturiste.ro au scop informativ şi educaţional şi nu substituie consultul direct şi nici diagnosticul stabilit în urma investigaţiilor şi a analizelor medicale. Cereţi sfatul medicului dv. înainte de a folosi tratamentele descrise.
Copyright
Revista Tratamente naturiste. Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului acestui site este strict interzisă fără acordul scris al editurii.
Site realizat de