Categorii
Esti pe: Home » Magneziul te fortifica! Mineralul anti-osteoporoza si anti-stres
Magneziul te fortifica! Mineralul anti-osteoporoza si anti-stres
Articol publicat în
Revista: Nr. 62, Anul VII, Ianuarie 2012
Pagina: 11

   In organismul uman, magneziul (Mg) este prezent la nivelul scheletului, musculaturii, nervilor si in interiorul celulelor, unde activeaza procesele locale. Din cele 30 de grame de Mg prezente in corpul omenesc, doar 2% reprezinta fractiunea ionizabila, care participa la reglarea functiilor biologice. In sange, concentratia magneziului este de 1,7-3mg/100 ml.

   Dupa potasiu, magneziul este cel mai important cation intracelular. Variatii minime ale magneziului intracelular pot afecta metabolismul, procesele de crestere si proliferarea celulara.

Care sunt rolurile magneziului?

   Simptomele stresului (oboseala cronica, scaderile de auz, migrenele, randamentul intelectual scazut, rezistenta redusa la efort, tensiunile musculare, insomniile si hipertensiunea) dispar la administrarea de magneziu. Magneziul linisteste sistemul nervos central hiperexcitat, calmeaza terminatiile nervoase hiperactive, inlatura nelinistea si hiperexcitabilitatea.

   In acelasi mod, magneziul intareste inima, ajutand-o sa bata mai ritmat si sa se contracte si diminueaza riscul de aritmii cardiace, angina pectorala si cardiopatie ischemica. Prin actiunea sa calmanta asupra plexului cardiac, magneziul contribuie la limitarea efectelor nefaste ale spasmelor coronariene aparute pe fond nervos si datorate stresului. Administrarea lui poate sa previna infarctul miocardic si accidentele vasculare cerebrale.

   Magneziul este indispensabil desfasurarii activitatii normale a sistemului nervos, a muschiului inimii si a circulatiei sangvine. El regleaza echilibrul psihic, are actiune sedativa pentru sistemul nervos, imbunatatind calitatea somnului, este antidepresiv si elimina tracul, timiditatea si hiperemotivitatea. In plus el creste rezistenta la eforturi fizice de lunga durata.

   Atentie! Stresul, alcoolul si tutunul contribuie la diminuarea magneziului din organism.

Magneziul ajuta la prevenirea osteoporozei

   Este binecunoscut rolul important pe care il joaca magneziul in procesul metabolic al calciului si al vitamnei D. La nivelul tesutului osos, magneziul in combinatie cu calciul si cu fosforul realizeaza structura de rezistenta a scheletului si a dintilor. La femeile ce sufera de osteoporoza, lipsa lui poate fi mai pronuntata decat insasi lipsa de calciu. Magneziul regleaza procesul de absorbtie celulara a calciului, recomandarile urmarind administrarea in raport de 2:1 a combinatiei de calciu si magneziu. Administrarea simultana a magneziului poate preveni demineralizarea osoasa si artroza, impiedicand depunerile anormale de calciu si formarea calculilor renali sau biliari. De asemenea, magneziul regenereaza pielea, unghiile fragile si parul.

Magneziul si sindromul premenstrual

   Se stie ca fiecare a treia femeie sufera de sindrom premenstrual. Acesta se manifesta prin dureri de cap, retentii de apa, dureri difuze si labilitate emotionala. Aici, complexul vitaminic B are un rol important in buna functionare a sistemului nervo,s iar magneziul este substanta minerala cea mai adecvata pentru calmarea nervilor. Ambele sunt necesare in producerea neurotransmitatorilor (precum serotonina), care confera regasirea linistii si a echilibrului.

   Persoanele depresive au un nivel de serotonina cu 30% mai scazut. Consumul adecvat de magneziu va combate labilitatea psihica si anxietatea. De asemenea, acest mineral va creste rezistenta la frig, va influenta echilibrul hidrolitic si relaxarea musculara, ameliorand si durerile menstruale.

Crezi ca asimilezi suficient magneziu?

   Necesarul zilnic de magneziu la adulti se stabileste in functie de aportul caloric (120 mg/1000 kcal).

   Exista multe alimente care contin magneziu: mere, gutui, pere, piersici, caise, prune, macese, catina, nuci, migdale, arahide, fistic, alune, castane, nuci de cocos, smochine, curmale, avocado, lamai, kiwi, masline verzi, mango, ananas, banane, portocale, grepfrut, pepene galben, ciuperci, lactate, cereale, fasole verde, rosii, ardei iute, vinete, castraveti, dovleac, gulii, hrean, patrunjel, cartof dulce, sfecla rosie, pastarnac, morcovi, ridiche neagra, telina, anghinare, broccoli, varza, soia, mazare, praz, conopida, linte, seminte germinate sau drojdie alimentara. Atentie, insa! In procesul pregatirii termice a hranei, pierderea acestui mineral esential este de 40-80%.

   Surse de magneziu sunt si baile termale ori dolomita (roca alcatuita doar din calciu si Mg, in proportii ideale pentru asimilarea lor in organism). Excelent este si magneziul coloidal ionic! Sub aceasta forma, Mg este asimilat in proportie de 98%!

Magneziul energizeaza corpul

   Acest mineral este esential pentru buna functionare a structurilor subcelulare, la nivelul carora se formeaza si se elibereaza energia. El este un co-factor in transportul si depozitarea energiei. Astfel, magneziul participa la transferul fosforului in ATP (considerat a fi molecula tipica de rezerva energetica utilizata in metabolism). Datorita acestui fapt, lipsa de Mg conduce la perturbarea circulatiei energiei in corp.

   Sportivii de performanta cunosc acest lucru! Ei stiu ca nu pot castiga nicio competitie fara o suplimentare adecvata a consumului de Mg. Productia crescuta si imbunatatita de energie, datorata consumului magneziului inainte de competitii, este responsabila de faptul ca sportivul poate alerga mai repede, obosind mult mai greu si recuperandu-se mai rapid.

   In timpul eforturilor fizice durabile sau intense, magneziul este indispensabil. Folosindu-l in forma coloidal-ionica, la finalul antrenamentelor veti constata ca muschii sunt relaxati si nu crispati. Si cei care depun eforturi intelectuale necesita un aport adecvat de magneziu! Stiai ca, pentru scris si citit, creierul consuma aproximativ 30% din intreaga cantitate de energie a organismului? Magneziul se dovedeste a fi responsabil si la cresterea randamentului ori a rezistentei la eforturi intelectuale prelungite.

Magazinele Paradisul Verde, www.paradisulverde.com, tel. 0268.47.43.21

Redactat de Tomi Tohaneanu, redactor la revista Tratamente naturiste

Alte articole...

<
  • Alergiile de toamna. Cum ne ferim si cum le tratam?

    Alergiile de toamna. Cum ne ferim si cum le tratam?

  • Glomerulonefrita. Simptome, riscuri si recomandari

    Glomerulonefrita. Simptome, riscuri si recomandari

  • Este bine sa mancam condimentat?

    Este bine sa mancam condimentat?

  • Terapia Bowen si afectiunile genitale (chisturile ovariene, fibromul uterin, infertilitatea)

    Terapia Bowen si afectiunile genitale (chisturile ovariene, fibromul uterin, infertilitatea)

  • Remedii ayurvedice pentru marirea sanilor si reglarea ciclului menstrual

    Remedii ayurvedice pentru marirea sanilor si reglarea ciclului menstrual

  • Obezitatea si calculul greutatii ideale

    Obezitatea si calculul greutatii ideale

  • Anosmia - pierderea mirosului

    Anosmia - pierderea mirosului

  • Sindromul metabolic, ameliorat cu struguri

    Sindromul metabolic, ameliorat cu struguri

  • 6 remedii pentru Hepatita A

    6 remedii pentru Hepatita A

>
www.alturl.com/aac3d
www.facebook.com/tratamente/app/100265896690345
www.teatree.ro
www.revista-tratamente-naturiste.ro/prodtot.php?prodtota&vc=Bio%20Active%20MC
www.ayurmed.ro

Istoricul tău: ce ai vizualizat

Produse recomandate din aceeaşi categorie

Suc ecologic de rodie Biotta

Produs de Biotta

18
58
LEI

Pastura Apiland - Painea albinelor

Produs de Apiland

Ulei din ficat de cod pentru copii LYSI, 240 ml

Produs de LYSI

68
20
LEI

Acid folic forte 1,2 mg

Produs de Laropharm

3
50
LEI

Abonare newsletter

Fii primul care află:
- când apar produse noi
la preţ de producător
- reduceri şi campanii promoţionale
- articole medicale noi
- clinici şi cabinete noi din zona ta
- evenimente noi
- când apare o nouă revistă
Atenţionare.
Opiniile avizate ale medicilor, sfaturile şi informaţiile despre sănătate din cadrul siteului www.revista-tratamente-naturiste.ro au scop informativ şi educaţional şi nu substituie consultul direct şi nici diagnosticul stabilit în urma investigaţiilor şi a analizelor medicale. Cereţi sfatul medicului dv. înainte de a folosi tratamentele descrise.
Copyright
Revista Tratamente naturiste. Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului acestui site este strict interzisă fără acordul scris al editurii.
Site realizat de