Categorii
Esti pe: Home » Rolul legumelor si fructelor in sanatatea copilului nostru
Rolul legumelor si fructelor in sanatatea copilului nostru
Articol publicat în
Revista: Nr. 50, Anul VI, Ianuarie 2011
Pagina: 21

   Iarna este un anotimp de care copiii se bucura foarte mult. Insa riscul ridicat de infectii respiratorii (si nu numai) impreuna cu frigul de afara (sau chiar si din case, din pacate) expun organismul fragil al copiilor la afectiuni variate. De aceea, pentru a evita aparitia bolilor sezoniere este importanta suplimentarea dietei micutilor cu alimente bogate in vitamine, asa cum sunt fructele si legumele, care hranesc corpul cu vitaminele A si C, acid folic si minerale.

Fructe si legume pentru copii

- Varsta 1-3 ani - copiii mici au un necesar zilnic de 80-90 calorii / kg corp, care pot fi furnizate printr-o hrana compusa din 15% proteine, 30% lipide si 55% glucide. Dupa varsta de 2 ani se recomanda numai in cantitati mici fructele (150 g pe zi) si legumele (morcovi, cartofi, conopida sau dovlecei). Sfecla se poate consuma maxim 300 g pe zi deoarece se digera mai greu. Alte alimente recomandate sunt supele si piureurile.

- Varsta 4-6 ani - copiii prescolari necesita o alimentatie compusa in fiecare zi din 200 g de fructe, cereale (140 g paine sau 40 g fainoase) si supe, piureuri sau soteuri de legume (160 g cartofi, 200 g telina sau morcov).

- Varsta 7-12 ani - dupa ce incep sa mearga la scoala, copiii au un necesar energetic mai mare, in valoare de 60-70 calorii/kgcorp pe zi. Aportul caloric total este bine sa fie format din 13% proteine, 32% lipide si 55 % glucide. Alimentatia trebuie sa cuprinda zilnic 200 g radacinoase, 250-300 g legume verzi, 200-250 g paine, 50 g fainoase, 200 g cartofi, 10 g leguminoase si 250-300 g fructe.

Cum alegem fructele si legumele pentru copilul noastru?

    Exista anumite fructe sau legume care din punct de vedere nutritional sunt mai bune decat altele. Cele mai gustoase si nutritive pentru copii sunt:

- Spanacul este o minunata leguma ce contine beta-caroten (denumit si provitamina A, care se transforma in ficat in vitamina A) si luteina (un carotenoid pe care organismul il transforma in antioxidanti). Frunzele verzi de spanac sunt renumite mai ales in randul copiilor care stiu de la desenele animate cu Popeye Marinarul ca acestea dau multa energie pe parcursul zilei. In plus, spanacul ajuta la imbunatatirea vederii. Se recomanda consumul acestei legume inca de la varsta de 5 luni.

- Maslinele si uleiul de masline sunt renumite pentru antioxidantii din compozitie care, consumate inca de la varsta copilariei, ajuta in timp la reducerea riscului bolilor cronice. Medicii spun ca uleiul de masline poate fi consumat de la varsta de 4-5 luni, iar maslinele (dupa ce le scoatem samburele) de la 7-8 luni. Acestea contin si grasimi monosaturate care scad valoarea colesterolului.

- Fructele precum nucile, alunele, arahidele sau fisticul se recomanda copiilor mai mari de 3 ani, cu conditia ca acestia sa nu fie alergici la niciuna dintre ele.

- Rosiile sunt pline de nutrienti, au proprietati puternic antioxidante cu un continut de vitamine A, B, C si E, fier si saruri minerale. Principalul lor nutrient, licopenul, este un antioxidant natural care se fixeaza in straturile superioare ale pielii, de unde lupta cu radicalii liberi si ajuta la cresterea imunitatii. Rosiile pot fi consumate de copii incepand cu varsta de 7 luni.

- Vegetalele floare din familia crucifere (broccoli, conopida sau varza) sunt gustoase daca sunt gatite, insa ele sunt excelente pentru sanatate in cazul in care copilului ii place sa le consume crude (prin fierbere isi pierd calitatile vindecatoare). Exista studii de specialitate care au demonstarat ca aceste 3 legume consumate zilnic ajuta la reducerea riscului de dezvoltare a anumitor tipuri de cancer. Ideal este sa se inceapa consumul acestora la varsta de 7 luni.

- Lintea rosie sau galbena este bogata in carbohidrati, minerale (fier, zinc si potasiu), vitamina B si acid folic. Este de preferat ca micutul dv. sa consume aceasta leguma doar dupa implinirea varstei de 1 an.

- Legumele portocalii sau galbene precum dovleacul, morcovii si cartofii sunt bune pentru copii doarece contin beta-caroten si vitamina A. Dupa varsta de 4 luni se pot da copilului supe sau prajituri cu aceste legume. Atentie totusi, se recomanda doar cantitati mici de cartofi la copiii mici.

- Dupa varsta de 2-3 luni medicul pediatru va poate permite sa introduceti in alimentatia copilului citricele (mai ales iarna cand organismul este vaduvit de vitamine). Ele sunt bogate in vitamina C, acid folic si potasiu. Atentie la grepfrut in cazul in care copilul urmeaza un tratament medicamentos. Nu dati copilului citrice fara acordul medicului!

- Cand copilul implineste 1 an paleta de legume si fructe admise se poate largi. Fructele de padure (zmeura, capsunile, murele sau afinele) sunt foarte sanatoase si deosebit de bogate in antioxidanti. Le puteti adauga in toate prajiturile de casa sau salatele de fructe. Atentie insa, copiii pot face usor alergii la capsuni! Fructele de merisor sunt o sursa bogata de vitamina C si antioxidanti. Multi medici se feresc sa recomande la copii aceste fructe, insa ele sunt foarte bune pentru protejarea tractului urinar. Nu in ultimul rand, rodiile pot fi un deliciu pentru copii deoarece au un gust dulce, usor efervescent. Ele sunt bogate in vitaminele B6 si C, potasiu si antioxidanti de trei ori mai mult decat ceaiul verde sau vinul rosu.

Autori: Laura Cojocea

Redactat de Dr. Frunza Alexandru

Alte articole...

<
  • Tulburarile endocrine ne afecteaza starea afectiva si sanatatea

    Tulburarile endocrine ne afecteaza starea afectiva si sanatatea

  • Reumatismul - plantele care scad durerea

    Reumatismul - plantele care scad durerea

  • Echilibrare si protectie energetica cu Torser, un dispozitiv de avangarda

    Echilibrare si protectie energetica cu Torser, un dispozitiv de avangarda

  • Germenii de grau sau graul incoltit

    Germenii de grau sau graul incoltit

  • Leucemia mieloida cronica

    Leucemia mieloida cronica

  • Trombocitopenia. Terapia holistica trateaza scaderea trombocitelor si riscul de hemoragii

    Trombocitopenia. Terapia holistica trateaza scaderea trombocitelor si riscul de hemoragii

  • Verucile vulgare. Scapa de negi cu tratamente naturiste!

    Verucile vulgare. Scapa de negi cu tratamente naturiste!

  • Anii trec, frumusetea dispare! Cum sa ma mentin atragatoare si supla?

    Anii trec, frumusetea dispare! Cum sa ma mentin atragatoare si supla?

  • Keratita. Inflamatia membranei transparente a ochiului

    Keratita. Inflamatia membranei transparente a ochiului

>
www.alturl.com/aac3d
www.facebook.com/tratamente/app/100265896690345
www.teatree.ro
www.revista-tratamente-naturiste.ro/prodtot.php?prodtota&vc=Bio%20Active%20MC
www.ayurmed.ro

Abonare newsletter

Fii primul care află:
- când apar produse noi
la preţ de producător
- reduceri şi campanii promoţionale
- articole medicale noi
- clinici şi cabinete noi din zona ta
- evenimente noi
- când apare o nouă revistă
Atenţionare.
Opiniile avizate ale medicilor, sfaturile şi informaţiile despre sănătate din cadrul siteului www.revista-tratamente-naturiste.ro au scop informativ şi educaţional şi nu substituie consultul direct şi nici diagnosticul stabilit în urma investigaţiilor şi a analizelor medicale. Cereţi sfatul medicului dv. înainte de a folosi tratamentele descrise.
Copyright
Revista Tratamente naturiste. Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului acestui site este strict interzisă fără acordul scris al editurii.
Site realizat de