Categorii
Esti pe: Home » Stresul si insomniile tratate naturist
Stresul si insomniile tratate naturist
Articol publicat în
Revista: Nr. 43, Anul V, Mai 2010
Pagina: 10

   Un somn bun peste noapte regenereaza organismul si improspateaza mintea, dar aproape toti ne plangem din cand in cand de dificultati de somn. Teama de insomnie poate inrautati situatia, dar folosirea tehnicilor naturale (cunoscute generic drept igiena somnului) poate fi tot ce va trebuie pentru a avea din nou un somn adanc.

   Adultul de varsta medie doarme intre sase ore si jumatate si opt ore si jumatate pe noapte. Femeile au mai multe probleme de somn decat barbatii, iar tulburarile de somn se intensifica o data cu inaintarea in varsta.

   Atunci cand nu dormiti bine va puteti simti obosit(a) si cu o stare generala proasta. O lipsa cronica de somn reduce performantele fizice si intelectuale din timpul zilei si poate genera anxietate, depresie sau alte probleme medicale.

Tipurile de probleme de somn

   Dificultatea in adormire este adesea cauzata de faptul ca nu ne putem opri gandurile si grijile care ne "umbla" prin minte. Deseori de vina este anxietatea, o problema nerezolvata din timpul zilei sau o emotie puternica. Printre cauzele fizice ce pot conduce la probleme ale somnului se numara indigestia, nervozitatea picioarelor si agitatia produsa de consumul de alcool.

   Trezitul devreme dimineata si incapacitatea de a readormi poate fi un simptom cauzat de de depresie si/sau de anxietate, dar poate sa apara si in urma consumului exagerat de alcool, cofeina sau medicamente de sinteza.

   Trezitul frecvent in timpul noptii si incapacitatea de a readormi imediat este ceva obisnuit la persoanele mai in varsta si la pacientii care sufera de anxietate si crize depresive.

Cum prevenim insomniile ?

   Cateva masuri simple va pot fi de real folos pentru a avea un somn linistit si odihnitor. Mai intai asigurati-va ca patul in care dormiti este confortabil. Alegeti o saltea solida, dar nu prea tare, care sa nu va apese soldurile si umerii. Verificati ca temperatura din dormitor sa fie placuta, pentru a evita sa va fie prea cald sau prea frig. De asemenea, mediul in care dormiti trebuie sa aiba un decor linistitor, cu culori calde, iar in dormitor trebuie sa fie intuneric si liniste.

   Stilul de viata cumpatat este foarte important pentru un somn bun. Cu 1-2 ore inainte de a va duce la culcare nu fumati, nu consumati mancare in exces cu continut ridicat de grasimi si multi carbohidrati rafinati (care va poate provoca indigestie), nu beti alcool sau bauturi cu cofeina, nu urmariti programe tv care va agita, nu cititi articole ori carti care va tulbura si nu faceti exercitii fizice energizante. Faceti o baie calda chiar inainte de a va culca.

Dieta recomandata suferinzilor de insomnie

   Consumati seara anumite alimente care pot induce somnul. Este vorba despre hrana bogata in vitamina B, calciu, magneziu, acizi grasi esentiali si aminoacidul triptofan, folosit de creier pentru a produce substante chimice care favorizeaza somnul. Iata cateva sugestii de combinatii de mancaruri care ajuta ca triptofanul sa ajunga la creier si sa va poata induce somnul in aproximativ o jumatate de ora: sandvis din paine integrala cu salata verde, cartof fiert si piure de conopida amestecate cu putin ulei de alune sau nuci, banane felii alaturi de curmale taiate sau lapte cald cu biscuiti.

   Daca banuiti ca unele alimente nu va priesc, eliminati-le din dieta cateva saptamani pentru a observa o eventuala imbunatatire a somnului. Daca vi se pare, de pilda, ca aveti cosmaruri in special in noptile ce urmeaza dupa consumul de branza la cina, atunci consumati acest aliment doar in prima parte a zilei.

Fitoterapia si produsele apicole pentru tratarea insomniei

   Ca tratament, produsele naturiste si cele apicole sunt cele mai indicate in simptomele stresului si insomniei. In acest sens va propunem un preparat fitoapicol denumit Tonicul sedativ "Sorina", care contine miere, propolis, polen, extracte din valeriana, hamei, passiflora, salvie, paducel, talpa gastei, tei argintiu, orz, ovaz, sunatoare, vasc, uleiuri esentiale din lavanda si portocal. Produsul are efecte sedative, hipnotice, calmante si de linistire a sistemului nervos. Este recomandat persoanelor care sufera de insomnie, anxietate, depresie si atacuri de panica. In plus, se poate administra si in cazurile de hiperactivitate la copii. In functie de afectiune, tonicul se asociaza in schema de tratament cu alte produse, cum ar fi: Omega 3+Ca, Neurotonic, Sunatoare, Nutricalm, Gaba sau Orz verde.

   Tonicul sedativ "Sorina" se prepara in magazinul naturist “E-lite Nutritia" din Deva, Str. Mihai Eminescu, bl. H1, parter, tel. 0254.231.061 sau 0726.761.557.

Stiati ca ...

Inhalatiile cu musetel sunt indicate in tratarea insomniilor si afectiunilor respiratorii ? Turnati 1 litru de apa fiarta peste 4 linguri de flori de musetel si se lasa apoi sa fiarba, acoperind oala cu un prosop. Prosopul va fi asezat apoi sub bolnav si se vor face inhalatii cu aburul degajat de la aceasta fiertura.

Autor: As. farmacist Adriana Vlad, specialist in terapii naturiste

Redactat de Dr. Frunza Alexandru

Alte articole...

<
  • Seleniul si importanta lui in alimentatie

    Seleniul si importanta lui in alimentatie

  • Troscotul - hipoglicemiant si adjuvant in tuberculoza

    Troscotul - hipoglicemiant si adjuvant in tuberculoza

  • Rizomii de lotus - un aliment formidabil, bogat in nutrienti

    Rizomii de lotus - un aliment formidabil, bogat in nutrienti

  • Bioritmul - intre luciditate si uitare

    Bioritmul - intre luciditate si uitare

  • Cum putem trata bulimia

    Cum putem trata bulimia

  • Dispepsia (indigestia)

    Dispepsia (indigestia)

  • Berea ca medicament

    Berea ca medicament

  • Bioritmul - o retrospectiva din viitor

    Bioritmul - o retrospectiva din viitor

  • Sculatoarea - afrodisiac natural

    Sculatoarea - afrodisiac natural

>
www.alturl.com/aac3d
www.facebook.com/tratamente/app/100265896690345
www.teatree.ro
www.revista-tratamente-naturiste.ro/prodtot.php?prodtota&vc=Bio%20Active%20MC
www.ayurmed.ro

Abonare newsletter

Fii primul care află:
- când apar produse noi
la preţ de producător
- reduceri şi campanii promoţionale
- articole medicale noi
- clinici şi cabinete noi din zona ta
- evenimente noi
- când apare o nouă revistă
Atenţionare.
Opiniile avizate ale medicilor, sfaturile şi informaţiile despre sănătate din cadrul siteului www.revista-tratamente-naturiste.ro au scop informativ şi educaţional şi nu substituie consultul direct şi nici diagnosticul stabilit în urma investigaţiilor şi a analizelor medicale. Cereţi sfatul medicului dv. înainte de a folosi tratamentele descrise.
Copyright
Revista Tratamente naturiste. Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului acestui site este strict interzisă fără acordul scris al editurii.
Site realizat de