Categorii
Esti pe: Home » Trucuri pentru slabit
Trucuri pentru slabit
Articol publicat în
Revista: Nr. 43, Anul V, Mai 2010
Pagina: 18

   Magia trucurilor pentru slabit a fermecat si continua sa fascineze o intreaga lume. In conditiile actuale, cand fiecare tara din lume are "tezaurul" ei de persoane supraponderale, a inflorit o adevarata industrie a produselor pentru slabit si a "dietelor minune", care promit scaderea rapida in greutate si care fac mai mult rau decat bine.

   Apa ne ajuta sa slabim. Apa este elementul esential al vietii, componentul principal al organismului uman si mediul in care se petrec toate reactiile biochimice, inclusiv cele raspunzatoare de metabolizarea alimentelor. Beti in fiecare dimineata, inainte de micul dejun, un pahar cu apa in care ati pus o lingurita de otet de mere. Acesta are o actiune diuretica, dezintoxicanta si de intensificare a lipolizei. Pentru persoanele mai sensibile se admite inlocuirea otetului cu 2 linguri de suc de lamaie si indulcirea cu 1-2 lingurite de miere, care pot completa rezervele energetice necesare unei zile de munca. Inainte de pranz si cina consumati apa cu cateva cuburi de gheata, in care puteti pune otet de mere. In felul acesta stomacul se umple (partial), iar senzatia de foame se atenueaza. Atentie ! Evitati consumul de bauturi alcoolice deoarece acestea ingrasa printr-un aport suplimentar de calorii.

   Aportul necesar de apa poate fi completat si prin consumul de supe sau de ciorbe de zarzavaturi, care au avantajul ca grabesc digestia, au aport redus de calorii si potolesc rapid pofta de mancare. Daca nu aveti in meniul propus acest fel de mancare, atunci il puteti inlocui cu o salata de legume (morcov, mar si telina), un sos din iaurt cu usturoi (care ne creeaza o falsa senzatie de satietate) si zeama de lamaie.

   Mai putin si mai des. Niciodata sa nu va limitati la trei mese pe zi, ci adaugati intre ele si doua gustari, consumand astfel mai putina mancare deodata. Nu sariti peste micul dejun! Acest obicei prost are ca efect antrenarea sistemului de stocare al grasimilor, pe care un organism "speriat" ca va fi infometat il declanseaza pentru a-si crea rezerve. Micul dejun trebuie sa fie masa pricipala a zilei, conform dictonului: "Ia micul dejun ca un rege, pranzeste ca un print si cineaza ca un cersetor". Clinica MAYO din Statele Unite, cea mai titrata clinica de nutritionism din lume, recomanda ca dimineata sa consumam 70% din cantitatea de alimente propusa pentru ziua respectiva si 30% la pranz. In felul acesta veti slabi 5 kg pe luna.

   Slabeste lent si inteligent. Multe cure de slabire promit o scadere severa a kilogramelor intr-un timp foarte scurt. Ganditi-va insa la faptul ca cu cat slabiti mai repede cu atat creste riscul de a va ingrasa mai repede. In plus, o slabire prea rapida duce la scofalcirea obrajilor (deoarece grasimea de sub ei este cea mai usor disponibila pentru a fi arsa) si a pielii din zona bratelor, umerilor, abdomenului, soldurilor si coapselor.

   Nu mancati dupa ora 18 deoarece grasimile se depun mai usor in timpul noptii. Mancati incet si  mestecati minutios mancarea, prevenind astfel inghitirea aerului ce poate produce balonari. In acest fel veti permite ca alimentele sa se imbibe cu saliva (si deci cu enzimele care metabolizeaza hidratii de carbon), iar stomacul va avea mai putin de lucru cu "macinarea" lor. Este sanatos sa va ridicati de la masa cu o usoara senzatie de foame deoarece instalarea senzatiei de satietate are o latenta de 15-20 de minute.

   Nu desfasurati alte activitati in timpul mesei. Cititul sau privitul la TV va fac sa consumati mai multa mancare fara sa va dati seama. Evitati consumul de chipsuri, biscuiti, fursecuri sau alte dulciuri. Cel mai indicat este sa consumati morcovi, ridichi sau salata de legume stropita cu un sos din iaurt degresat, cu mustar sau cu zeama de lamaie.

   Nu sarati mancarea! In schimb, mancarea condimentata cu ketchup iute, boia iute, piper sau mustar reduce apetitul, atenueaza pofta pentru sare, mareste arderile grasimilor si "taie" pofta de bauturi alcoolice si de dulciuri. O jumatate de lingurita de mustar creste metabolismul cu 25% ! In plus, aroma de piper sau de menta diminuaza apetitul pentru sare. Se recomanda ca inainte de masa sa mirositi fructe puernic aromate (cum sunt bananele, portocalele, lamaile sau merele) ale caror arome inhiba centrul foamei din creier, atenuand apetitul. O ultima descoperire in acest domeniu: aroma de mere crude mirosita inainte de masa grabeste instalarea senzatiei de satietate.

   In timpul mesei este mai bine sa ascultati o muzica lenta, placuta si odihnitoare, care va va determina sa mancati mai incet, sa micsorati cantitatea de mancare ingerata si sa va saturati mai repede.

  Rasul slabeste! S-a constat ca circa 100 de hohote de ras pe zi ard atatea calorii cat in 10 minute de alergare!

  Laptele praf scade pofta de mancare. Cand sunteti invitat la o petrecere unde presimtiti ca veti avea parte de o masa copioasa, inainte de a pleca de acasa luati o lingura de lapte praf si lasati-o sa se dizolve lent in gura. Proteinele din laptele praf va va diminua senzatia de foame, vor da de lucru stomacului si astfel veti consuma mai putina mancare. La fel de util este si ingurgitarea unei jumatati de litru de suc de rosii.

  Fructele grabesc digestia. Fructele contin fibre alimentare, care au rolul lor benefic in procesul digestiei. Consumul unei jumatati de grapefrut la fiecare masa este cotat cu pierderea, in medie, a unui kilogram pe saptamana. Substanta amara existenta in pielita care separa felioarele de grapefruit este raspunzatoare de accelerarea functiilor metabolice ale organismului, de reglarea digestiei, de secretia de insulina, de scaderea glicemiei si de arderea grasimilor.

  Renuntati la cafea deoarece mareste senzatia de foame. Inlocuiti cafeaua cu ceai verde, care stimuleaza digestia (o cana de ceai neindulcit dupa o masa copioasa face minuni), nu lasa grasimile sa patrunda in sange si le intensifica arderile. Renuntati si la bauturile carbogazoase (inclusiv la apa minerala) care provoaca balonari, pot stimula senzatia de foame sau pot irita traiectul digestiv.

   Mancati in farfurii mici. In acest fel portiile vor parea mai mari! Atunci cand consumati carne garnisiti farfuria cu o portie de legume (crude sau inabusite) care vor umple farfuria si va vor aduce un aport redus de calorii. Proteinele sunt mai satioase decat carbohidratii sau lipidele deoarece stau mai mult in traiectul digestiv.

   Renuntati la paine. Consumati la o masa maxim 1-2 felii de paine neagra sau graham. Consumati fibre alimentare sub forma de paine cu tarate sau, mai bine, 200 g de tarate in decursul unei zile. Taratele iti vor da rapid o senzatie de satietate, vor reduce asimilarea grasimilor si vor regla tranzitul intestinal.

   Mancati asezati pe un scaun, cu spatele drept fiindca veti arde astfel cu 10% mai multe calorii. Gustarile luate pe fuga, in picioare, contribuie la ingrasare.

   Presopunctura. Ca ultim truc, puteti reduce senzatia de foame apasand puternic timp de 20-30 de secunde, cu degetul aratator, asupra buzei superioare (sub nas). In tot acest timp respirati adanc, de cateva ori, retinand aerul in piept cat mai mult.

   Nu este neaparat necesar sa puneti in practica toate aceste trucuri, care sunt destul de numeroase. Adoptati-le pentru inceput pe cele care va convin. Totul e sa aveti vointa, rabdare si bunavointa!

Autor: Ioan Marinescu, cercetator stiintific gr. I

Redactat de Dr. Frunza Alexandru

Alte articole...

<
  • Drojdia de bere te apara de boli

    Drojdia de bere te apara de boli

  • Lactatia insuficienta. Cum stimulam lactatia cu tratamente naturiste?

    Lactatia insuficienta. Cum stimulam lactatia cu tratamente naturiste?

  • Tulburarile endocrine ne afecteaza starea afectiva si sanatatea

    Tulburarile endocrine ne afecteaza starea afectiva si sanatatea

  • Arnica - antiseptic si cicatrizant al ranilor

    Arnica - antiseptic si cicatrizant al ranilor

  • Afectiunile respiratorii nu ne iarta nici primavara! Cum ne ajuta medicina integrata sa scapam de viroze respiratorii si rinita alergica

    Afectiunile respiratorii nu ne iarta nici primavara! Cum ne ajuta medicina integrata sa scapam de viroze respiratorii si rinita alergica

  • Tratamente naturiste pentru guturaiul de primavara

    Tratamente naturiste pentru guturaiul de primavara

  • Colicile renale. 6 tratamente naturiste contra durerilor de rinichi

    Colicile renale. 6 tratamente naturiste contra durerilor de rinichi

  • Ginsengul siberian, adaptarea la stres si stimularea imunitatii

    Ginsengul siberian, adaptarea la stres si stimularea imunitatii

  • Abcesul dentar

    Abcesul dentar

>
www.alturl.com/aac3d
www.facebook.com/tratamente/app/100265896690345
www.teatree.ro
www.revista-tratamente-naturiste.ro/prodtot.php?prodtota&vc=Bio%20Active%20MC
www.ayurmed.ro

Istoricul tău: ce ai vizualizat

Produse recomandate din aceeaşi categorie

Gel cu galbenele

Produs de Laropharm

8
50
LEI

Sapun natural cu Galbenele Herbaria

Produs de Bio Manufactura

Crema hidratanta cu galbenele 50 ml Plant Activ

Produs de Plant Activ

6
80
LEI

Crema antiacnee cu extract de plante 50 ml Plant Activ

Produs de Plant Activ

6
90
LEI

Lotiune tonica cu extract de plante 200 ml Plant Activ

Produs de Plant Activ

5
80
LEI

Crema anticelulita cu ulei de catina 200 ml Plant Activ

Produs de Plant Activ

7
90
LEI

Abonare newsletter

Fii primul care află:
- când apar produse noi
la preţ de producător
- reduceri şi campanii promoţionale
- articole medicale noi
- clinici şi cabinete noi din zona ta
- evenimente noi
- când apare o nouă revistă
Atenţionare.
Opiniile avizate ale medicilor, sfaturile şi informaţiile despre sănătate din cadrul siteului www.revista-tratamente-naturiste.ro au scop informativ şi educaţional şi nu substituie consultul direct şi nici diagnosticul stabilit în urma investigaţiilor şi a analizelor medicale. Cereţi sfatul medicului dv. înainte de a folosi tratamentele descrise.
Copyright
Revista Tratamente naturiste. Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului acestui site este strict interzisă fără acordul scris al editurii.
Site realizat de